Dlouhodobé cíle MŠ
Proces vzdělávání probíhá v mateřské škole v průběhu celého dne, ve všech činnostech i aktuálních situacích. Našim záměrem je:
- Učit děti vnímat svět kolem sebe, dění v tomto světě a vytvořit základy pro odpovědný postoj dítěte ke společenskému a přírodnímu prostředí
- Pěstování odpovědnosti za své jednání
- Využívání přirozených životních situací k přirozenému učení vlastním prožitkem
- Vést ke zdravému životnímu stylu
K tomu využíváme krásné prostředí vesnice, blízkost lesa, možnost pozorování zvířat jak domácích tak žijících v přírodě.
- Podporovat rozvoj sociálně- kulturních postojů, návyků a dovedností dítěte, učit je přijímat společenské, morální a estetické hodnoty.
- Seznamování s dětskými právy
- Seznamování s morálními, společenskými a estetickými hodnotami
- Vnímání a respektování multikulturní společnosti
Využíváme možnosti veřejně se prezentovat: Mikuláš, vystoupení pro důchodce, karneval, společná příprava na velikonoce.
Spolupracujeme se ZŠ a MŠ Prakšice vzájemně se navštěvujeme, chodíme zde na divadelní představení, společně absolvujeme předplaveckou výuku.
- Zlepšovat tělesnou zdatnost, podporovat rozvoj pohybových dovedností, učit sebeobslužným dovednostem, vést děti ke zdravému životnímu stylu
- odpolední, odpočinkové aktivity uzpůsobené věku a potřebám dětí
- pitný režim
Využíváme přírodní terén v okolí obce k vycházkám na zlepšování tělesné kondice dětí.
- Podporovat duševní pohodu dětí, rozvíjet jejich intelekt, řeč, poznávací procesy a funkce, city vůli – cestou přirozené výchovy a vzdělávání na základě interakce s okolím a svou vlastní prožitou zkušeností – se zaměřením na rozvoj smyslů.
- Denní využívání smyslového vnímání k přirozenému učení
- Denní využívání jazykových chvilek – důraz na péči v oblasti prevence vad řeči
- Využívání tvořivé improvizace v práci pedagogů (okamžité reagování na situaci, kterou vytvoří děti)
- Didakticky zacílené činnosti realizované především ve skupinkách a individuálně
- Orientace dětí na zájem o učení a poznávání
- Vytváření dostatku přirozených situací a námětů k učení
- Využívání problémového učení
- Práce s dětmi založení k vrcholnému cíli – radostné prožití celého dne v MŠ – šťastné a spokojené dítě
- Zodpovědná příprava dětí na vstup do ZŠ – ve všech oblastech rozvoje osobnosti dítěte
- Rozšiřování a zkvalitňování nadstandardních aktivit školy
- Vychovávat a vzdělávat děti se speciálními vzdělávacími potřebami
- Rozvíjení spolupráce s odborníky – SPC, PPP,lékaři, psychologové apod.
- Pestrá nabídka zájmových kroužků pro talentované děti – vycházet s akt. potřeb dětí
- Nadále podpora vzdělávání dětí se zdravotním postižením ( integrace v běžných třídách)
- Respektujeme rámcové vzdělávací cíle RVP pro předškolní vzdělávání.