Počasí

Úterý Polojasno 10/-1 °C
Středa Polojasno 15/1 °C
Čtvrtek Oblačno až zataženo s občasným deštěm 15/5 °C
Pátek Zataženo 14/6 °C

Drobečková navigace

Úvod > Služby > Mateřská školka > Dlouhodobé cíle MŠ

Dlouhodobé cíle MŠ

Proces vzdělávání probíhá v mateřské škole v průběhu celého dne, ve všech činnostech i aktuálních situacích. Našim záměrem je:

  • Učit děti vnímat svět kolem sebe, dění v tomto světě a vytvořit základy pro odpovědný postoj dítěte ke společenskému a přírodnímu prostředí
    • Pěstování odpovědnosti za své jednání
    • Využívání přirozených životních situací k přirozenému učení vlastním prožitkem
    • Vést ke zdravému životnímu stylu

K tomu využíváme krásné prostředí vesnice, blízkost lesa, možnost pozorování zvířat jak domácích tak žijících v přírodě.

  • Podporovat rozvoj sociálně- kulturních postojů, návyků a dovedností dítěte, učit je přijímat společenské, morální a estetické hodnoty.
    • Seznamování s dětskými právy
    • Seznamování s morálními, společenskými a estetickými hodnotami
    • Vnímání a respektování multikulturní společnosti

Využíváme možnosti veřejně se prezentovat: Mikuláš, vystoupení pro důchodce, karneval, společná příprava na velikonoce.

Spolupracujeme se ZŠ a MŠ Prakšice vzájemně se navštěvujeme, chodíme zde na divadelní představení, společně absolvujeme předplaveckou výuku.

  • Zlepšovat tělesnou zdatnost, podporovat rozvoj pohybových dovedností, učit sebeobslužným dovednostem, vést děti ke zdravému životnímu stylu
    • odpolední, odpočinkové aktivity uzpůsobené věku a potřebám dětí 
    • pitný režim

Využíváme přírodní terén v okolí obce k vycházkám na zlepšování tělesné kondice dětí.     

  • Podporovat duševní pohodu dětí, rozvíjet jejich intelekt, řeč, poznávací procesy a funkce, city vůli – cestou přirozené výchovy a vzdělávání na základě interakce s okolím a svou vlastní prožitou zkušeností – se zaměřením na rozvoj smyslů.
    • Denní využívání smyslového vnímání k přirozenému učení
    • Denní využívání jazykových chvilek – důraz na péči v oblasti prevence vad řeči
    • Využívání tvořivé improvizace v práci pedagogů (okamžité reagování na situaci, kterou vytvoří děti)
    • Didakticky zacílené činnosti realizované především ve skupinkách a individuálně
    • Orientace dětí na zájem o učení a poznávání
    • Vytváření dostatku přirozených situací a námětů k učení
    • Využívání problémového učení
    • Práce s dětmi založení k vrcholnému cíli – radostné prožití celého dne v MŠ – šťastné a spokojené dítě
    • Zodpovědná příprava dětí na vstup do ZŠ – ve všech oblastech rozvoje osobnosti dítěte
    • Rozšiřování a zkvalitňování nadstandardních aktivit školy                                                    
  • Vychovávat a vzdělávat děti se speciálními vzdělávacími potřebami                              
    • Rozvíjení spolupráce s odborníky – SPC, PPP,lékaři, psychologové apod.
    • Pestrá nabídka zájmových kroužků pro talentované děti – vycházet s akt. potřeb dětí
    • Nadále podpora vzdělávání dětí se zdravotním postižením ( integrace v běžných třídách)
        
  •  Respektujeme rámcové vzdělávací cíle RVP pro předškolní vzdělávání.